Нагадаємо, що проєкт «Свої у VARUS» – це історії виробників і підприємств, які успішно працюють в Україні. Щотижня мережа VARUS у своїх соцмережах розповідає про виробників із різних куточків України і пропонує приготувати просту і водночас неординарну страву з їхнім хедлайнерським продуктом. Наша мета – закохати у страви із продуктів українського виробництва, які присутні на полицях супермаркетів VARUS.
Багаторічні напрацювання підприємства, дотримання стандартів якості, сучасне обладнання та підходи до розробки продукції дозволяють цьому виробнику мати успішні результати на національному та закордонному ринках. У рамках нашого проєкту героєм квітня стала компанія «Рудь», якій всупереч складним умовам у країні, вдалось зміцнити свої позиції на наявних ринках і навіть вийти на нові.
1. Назвіть топ-5 ключових досягнень вашої компанії, якими пишаєтесь? Що є вашою візитівкою?
Компанія «Рудь» – АТ «Житомирський маслозавод» – один із лідерів національного ринку заморожених продуктів. На сьогодні підприємство є найбільшим виробником морозива в Україні.
У бізнес-портфелі компанії представлено широкий асортимент морозива, фасованого вершкового масла, кисломолочної продукції, заморожених овочів, грибів, ягід, тіста, картоплі фрі. Також ми пропонуємо продуктові лінійки пельменів, заморожених хлібобулочних виробів, заморожених перетертих ягід та чаїв. Асортиментний портфель компанії постійно оновлюється з урахуванням ринкових тенденцій.
Перші місяці війни були найскладнішими. Проблеми з логістикою, значне підвищення цін на товари та послуги, масовий від’їзд споживачів закордон та зниження платоспроможності тих, хто залишився – це не повний перелік проблем, перед яким ми постали водночас. Але співробітники компанії «Рудь» та наші партнери поставилися з розумінням до ситуації і своїх завдань, викладалися, витрачали додатковий час для загального результату.
“Залученість працівників у спільну роботу під час війни – це безцінний фактор успіху”
Компанія та її партнери за останній рік трансформувались, оптимізували бізнес-процеси, намагалися бути максимально ефективними в нових умовах, змінювали вектори розвитку, щоб і надалі продовжувати діяльність. Важко було всім, але особливо – нашим партнерам із прифронтових регіонів, де є постійні масовані обстріли, а також регіонам із великим скупченням переселенців. Налагодити роботу в таких умовах непросто, але це було зроблено.
Зараз АТ «Житомирський маслозавод» знаходиться в пошуку адаптаційних інструментів, які б дали можливість компанії пережити нелегкі часи та нормально функціонувати. Адже тільки за допомогою адаптаційного підходу можна розірвати коло виробничих, ресурсних, технологічних, ринкових обмежень. Також це стане основою для післявоєнного ривка.
Адаптацію до нових умов господарювання проходять всі бізнес-процеси – від виробництва до збуту і логістики, від постачання до зберігання. І в нас все виходить – завдяки нашій командній роботі.
Військовий стан, безумовно, впливає на можливості бізнесу щодо дотримання вимог у сфері якості продукції. Але ми робимо все можливе, щоб якість залишалась такою, як раніше. Система менеджменту компанії відповідає міжнародним стандартам якості ISO 9001, ISO 14000, ISO 22000. За результатами аудитів компанії у серпні 2022 року на відповідність вимогам IFS наш результат – 97,56%, а на відповідність вимогам BRC ми отримали градацію B, що є дуже хорошим результатом навіть для західноєвропейських компаній.
Якість продуктів харчування – це головне для кожного виробника в будь-який час. І це стосується всіх видів нашої продукції: морозива, кисломолочної продукції, масла, заморожених продуктів. Із впевненістю можна сказати, що висока якість нашої продукції дозволяє продавати її на закордонних ринках, налагоджувати співпрацю з українським та міжнародними торговими мережами і підвищувати статус компанії в роботі з іноземними партнерами.
Ми мали великий бізнес-план експансії, і навіть вже під час війни ми не зупинялись, а продовжували активну роботу над розширенням експорту. Було вкрай важливо показати нашим закордонним партнерам, що ми можемо стабільно працювати й постачати продукцію у потрібних масштабах, попри різні обмеження.
Зараз у світі помітно зріс інтерес до української продукції, з’явилися запити від нових партнерів, відкрилися декілька нових ринків. На сьогодні підприємство успішно експортує свою продукцію до 35 країн світу і є національним лідером-експортером по результатам 2022 року. Суттєвою підтримкою для виробників морозива морозива до ЄС стало тимчасове скасування Радою ЄС мит та зборів з українського експорту, що спрямовується на європейський ринок з метою допомоги відновленню українського бізнесу, який постраждав внаслідок російської агресії.
До речі, щоб подякувати всім, хто підтримує українців в такий час, ми випустили морозиво From Ukraine with Love, на упаковці якого слово «Дякуємо» багатьма мовами світу. В цьому році ми також плануємо брати участь у великих міжнародних виставках. Компанія планує й надалі розширювати географію експорту.
Компанія налагодила роботу в нових умовах, підготувалась до нового сезону з максимальною ефективністю. На поточний момент всі наші партнери забезпечені продукцією для реалізації, продегустували новинки, закупили генератори для підтримки роботи складів.
АТ «Житомирський маслозавод» встановив на своєму підприємстві дизель-генератори загальною потужністю 1800 кВт, щоб забезпечити виробництво в умовах військового стану і аварійного вимкнення електроенергії містом. Ці дизель-генератори є важливим джерелом електроенергії для підприємства. Вони є надійними та безпечними у використанні, дозволяючи забезпечити необхідні потреби в електроенергії на випадок надзвичайних ситуацій. У разі аварійного вимкнення електроенергії в місті, АТ «Житомирський маслозавод» зможе продовжувати свою діяльність, дотримуючись встановлених стандартів якості і безпеки виробництва.
Так, у 2022 році, незважаючи на всі складності спеціалістами компанії розроблені та випущені новинки у всіх продуктових групах: морозиві, заморожених овочах, пельменях, заморожених хлібобулочних виробах, тощо – більше 30. А для нового сезону 2023 року розроблено та вже запущено у продаж 20 новинок морозива. Наші трендові новинки вже отримали високу оцінку ринку.
Адаптацію до нових умов господарювання проходять всі бізнес-процеси – від виробництва до збуту і логістики, від постачання до зберігання. І в нас все виходить - завдяки командній роботі та розумінню спеціалістів.
Також здійснюється розширення лінійки «Ескімос», втілено в морозиво кондитерські смаки, як-то «Моя корівка», «Пташине молоко жар-птиці», Imperium трюфель-ваніль, розширено асортиментну лійку Millennium новими смаками та формами.
Ще ми розпочинаємо колаборацію з ТМ «Галіція» – морозиво на основі грушево-яблучного пюре. І запустили та просуваємо традиційне японське морозиво «Mochi» з кількоми смаками. Тож нам є чим порадувати споживача.
Наш фокус уваги – клієнтоорієнтованість. Ми постійно дослухаємось до зворотнього звʼязку від наших партнерів та споживачів, завжди готові адаптуватися до їхніх запитів і потреб. Гаряча лінія підприємства працює постійно.
Зараз наш внесок в економічну підтримку України органічно збільшився. Ми платимо податки, продовжуємо створювати робочі місця, не припиняємо інвестицій у перспективні напрями. Ми відчуваємо сили, бажання і натхнення продовжувати працювати й розвиватися. Наша робота та мета об’єднали команду, дали енергію й упевненість, що ми разом вирішимо складні питання.
Підприємство пропонує споживачам високоякісну продукцію і водночас забезпечує баланс економічних інтересів та екології.
Тож секрет успіху простий – висока якість, оригінальність і постійне оновлення асортименту, який би відповідав сучасним тенденціям ринку, поєднуючи в собі передові технології і традиції.